Lill-lördag

Ja onsdag ska ju vara lill-lördag.. Inte för att jag vet om det spelar nån roll när man är hemma varje dag ;-) Men Johan är ju på kurs måndag-fredag den här veckan också så vi har ju två dagar till att fördriva.. Sen nästa vecka börjar vanliga schemat igen men sen är det mer kurs i maj...

Vad har vi gjort på sistone då? Får tänka efter lite och lägger nog in rekordmånga bilder... :-)


image77
11/4 Rebecca och Alvin var här, vi gick på en promenad och hamnade på en helkonstig stig i skogen så vi kom ut på en hästgård.. Sen visste vi inte riktigt hur vi skulle komma därifrån men till slut kom vi ut på riktiga vägen... På bilden är Alvin precis på väg hem, det är därför han har mössan på sig :-) Noel har tappat nappen och är hungrig och lite sur...


image78
12/4 Noel sov dåligt på natten, kommer inte ihåg riktigt hur nu men sen när det bröjade bli dags att åka till BVC passade det att sova istället.. Han märkte inte ens när jag drog upp rullgardinen och sen när jag tog av honom filten märkte jag att han lagt sig såhär ihopkorvad :-) Bebisar ska ju inte sova på mage men ibland hamnar han själv så när han legat på sidan.. Just här hade han fötterna i kors under rumpan ocskå och armarna under sig, man ser ena handen titta fram under magen ;-)


Samma dag kom min nya dator och den fick Johan i uppgift att bygga ihop på kvällen...


image80

image81
13/4 Jag och Noel hade precis kommit hem från en promenad när Johan kom hem.. Johan ville vila så ett tag låg vi allihopa och mös lite i sängen, inte för att Noel såg så trött ut precis :-)
Han har börjat sträcka ut sig och försöka ta på saker...


  
14/4 Vi åkte till Stinsen och bytte en present Noel fått dubbelt av och kollade på lite andra grejer... I vanliga fall brukar han sova och va nöjd när vi handlar men då var han inte alls så nöjd i vagnen så jag fick bära honom så tog Johan vagnen.. Sen tog vi en promenad till vårt gamla område och då sov han inte heller... När vi kom tillbaka till Stinsen hade alla affärer utom Vinn stängt så då satte jag mig och ammade vid Burger King men inte heller det gjorde honom nöjd så sen var han lite skrikig på Coop innan vi åkte hem...
Sen var han mer vaken coh skrikig hemma så vi bestämde oss för att åka till mina föräldrar redan då på lördagskvällen för vi hade grejer att göra där på söndagen och då kunde han kanske komma till ro lite i bilen iaf och så slapp vi stressa med att komma iväg på söndagen...
Klockan var nog 23.30 innan vi var framme och då hade han somnat i bilen, men vaknade när vi kom in. Så då fick han äta, sen somnade han kring 1 iaf och sov ända till 8.15 på morgonen, vaknade och åt och sen sov vi alla till 11 typ...


15/4 Johan hjälpte pappa att fixa lite med sin dator och sen gick vi till Helén och räddade lite grejer från min gamla hårddisk genom deras dator... Först passade ju Johan på att leka lite med katten såklart och sen gick vi på en promenad.
 

image87

image88


Här skulle vi vilja bygga hus men vi får väl se hur det går med det.. :-) Är sååå less på att bo här iallafall, nu när det är lite varmare är alla skitungar ute och springer hela tiden, skriker och väsnas och sparkar boll i husväggarna och ser man inte upp blir man påkörd av en cykel eller moped...


image90
16/4 Ser lite söt ut i soffan.. Första dagen han fått använda kortärmat tror jag :-) Sen skulle vi ut på promenad och det var inte lika kul, 20 minuter skrek han till och från innan han till slut somnade.. Och svanar såg vi nere vid sjön också :-)
  


image95

17/4 Först låg han och sov såhär gosigt hos pappa men sen när det väl var dags att sova var han pigg.. Undre bilden är tagen klockan 22 och inte förrän 3 timmar senare tänkte Noel somna när hans mamma gungat honom i vagnen ett tag...


Idag har Rebecca med Alvin och Madde med Julia varit här. Bebisarna avlöste varandra med ätande, sovande och skrikande men sen när vi gick på promenad sov de alla tre faktiskt :-) Tyvärr vart det ingen bild på alla tre, troligen för att de inte synkade varandra så bra...

Nu vill vi ha mat allihopa men det går ju inte så bra så jag antar att det blir jag som får vänta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback