Bildkavalkad 15-19 juli

Just nu sitter vi i mamma och pappas tomma hus, Noel var övertrött eftersom han vägrade somna sen han vaknat vid 16 så han somnade lätt nu ikväll iaf... Helén och Dick har varit här och vi har ätit pizza och kinamat :-)

Tack förresten till er som lämnat kommentarer, är alltid kul att se vilka som varit inne så ni får gärna skriva nåt nån mer gång om ni vill :-)


Här får ni massor av bilder och lite text om vad som hänt senaste dagarna!


15/7
Johans sista arbetsdag innan semestern... Noel och jag åkte hit till mina föräldrar...

070715

070715
Noel fick följa med mormor ut och hämta tvätten och det var spännande i blåsten :-)


16/7
Äntligen en riktig sommardag igen! Noel och Johan gick på en promenad...
Noel har två sätt att ligga på i vagnen.. Antingen såhär som en spik:
070716

Och sen kan man gärna dra ihop sig, antingen högt upp så man kan röra djuren med fötterna eller så sätter man ihop fötterna såhär:
070716
Det är iaf gulligt :-)

070716
Sen låg han en ganska lång stund och sov i vagnen, jag passade på att äta lunch och sola lite på balkongen och Johan gick också och sov lite tror jag...

070716
På kvällen blev det bad :-) Även denna gång lyckades han doppa huvudet under vattnet men det blev ingen kallsup så det var inte så farligt...


17/7
Vi åkte till HusExpo med mina föräldrar... Vi klämde ihop oss i pappas bil så Noel fick sitta i baksätt mellan sin mamma och pappa, det var lite annorlunda, spännande och konstigt men sen somnade han ganska snart...
070717

 
Noel med mormor och Noel med pappa... Han tyckte det fanns intressantare saker än hus att kolla på, buskar till exempel...
Vi hittade väl inte heller några jätteintressanta hus direkt, det mesta var i två våningar och vi vill ha en våning.. Men det är ju ändå kul att se sig om lite :-) Sen åt vi smaklös pizza på restaurangen precis bredvid...


När vi kom hem fick Noel mat och pappa, mormor och morfar kaffe.. Jag åt lite kakor antar jag :-) Noel verkade trött igen och det var vi också så när mina föräldrar åkt gick vi och la oss alla tre men inte tänkte Noel sova... Han var bara allmänt gnällig, när jag satte honom i babysitter blev han jättearg mn sen när jag tog upp honom skulle han sitta i mitt knä och leka med grejerna i babysittern.. Såhär såg det ut...


Ja just det, Noel fick prova en ny smak, nypon- och äpplepuré, såhär tyckte han om den ;-)
070717
Ingen höjdare alltså...


18/7
Inga roliga bilder men vi var en stund till mina föräldrar och Johan fick en guidning i hur gräsklipparen funkar.. Jag sa att det behövs inte för blir det 25-30 grader och sol torkar ändå gräset :-)
I bilen på väg dit såg vi plötsligt att Noels tänder syns genom tandköttet mer än de brukar, troligen en förklaring till att han varit gnälligare ett par dagar!


19/7
070719
Vad är det jag har på tröjan..?

070719
Vi började lägga bitringen i kylen så den skulle bli kall och det gillade Noel...

Nu börjar Noel bli en stor kille så det var premiär på puréerna från 5 månader... Potatis, majs och nötkött.. Noel har ju tyck om potatis och majs förut och med köttet kunde det tydligen bara bli bättre :-)
070719
Jag kan själv...

070719
Ojdå...

070719
Så kladdigt...


Stackars Noel har ju föräldrar som ofta är ute och flänger med honom... Vi åkte till Kista C och Noel hittade en mössa han gillade :-) Snygg färg och alldeles glittrig... Lite stor dock...
070719
Sen träffade vi en gammal kollega till mig på HM, hennes lilla tjej föddes bara några dagar efter Noel men vi har inte setts förut...

Sen åkte vi till ica Maxi och där hittade jag ett sånt där hårt babygym för 99 kronor..! Hade inte ens tänkt på att jag skulle leta där men plötsligt fick jag för mig att jag sett nåt sånt där och minsann.. Så nöjd jag blev :-) Tror till och med det är ett likadant som Alvin har...
Och så hade jag fått en avi om ett paket att hämta, misstänkte starkt att det var Stokke Tripp Trapp-stolen jag beställt från Tyskland som kommit och det var det :-)

  
Vad gör pappa med nycklarna..? Då får jag göra likadant :-D

070719 babygym
Det första jag gjorde när vi kom hem var att lägga Noel på lekfilten och jag satte mig bredvid och började bygga babygym... Han tittade intensivt på hela tiden och jag undrar om han förstod vad som var på gång för när det väl var klart och jag ställde det över honom blev han alldeles vild av iver och glädje :-)

070719 stokke
Sen byggde Johan ihop stolen medans Noel ammade.. Finjusteringen av sitsen och fotstöd hjälpte jag till med eftersom jag är lite småexpert på området.. (Och bättre på att läsa bruksanvisningar...) Noel ville mest bara kolla på sitt nya babgym :-)
Tyvärr var stolen lite kantstött, det är små skador längst upp på toppen av sidorna, den del man ser typ mellan Noels högra axel och strömbruýran på väggen.. Det är lite störande men jag vet inte om man orkar göra något åt det när man beställt så långväga... Sparade ju iaf 300 kr mot billigaste priset vi hittade i Sverige..! Man såg ingen direkt skada på förpackningen utan det var när vi packade upp stolen...

070719
Noel skulle få följa med i bärselen när pappa dammsög och mamma hängde tvätt innan det var dags för nattning.. Ja det gick ju bra, sötingen somnade i bärselen såklart :-) Såg helt groggy ut när han blev väckt av att Johan stängde av dammsugaren...

070719
Första måltiden i nya stolen :-) Tyvärr var vårt bord och stolen inte helt synkade så det är en klar klämma fingrarna-risk mellan bygeln och bordskanten men det får väl ordna sig... Noel satt iaf mycket bättre i den här stolen mot den plastiga Ikea-stolen vi hade innan, och det är ju inte så konstigt för den är inte direkt vidare ergonomisk...


Idag fick Noel tvätta håret för första gången.. Vi köpte ett babyschampo från ACO och det skulle bara ha ingredienser som var livsmedelsgodkända.. Det stämde nog för det luktade lite gröt ;-)


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej hej!
Jag är också inne och läser så ofta jag bara kan. Det är jättekul att se alla bilder på lille Noel. Han är hur söt som helst.
Kram

2007-07-24 @ 18:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback