Firat födelsedag

Ja idag har vi firat min födelsedag some gentligen inte är förrän imorgon (eller idag när jag skriver detta) ;-) Några kommer imorgon också men eftersom Johan jobbar då bestämde vi att den 8:e fick låtsas vara riktig födelsedag med paket på sängen och allt...

Noel somnade strax innan alla kom och sen när han vaknade var det ju plötsligt massa människor här, lite läskigt... Men eftersom parkeringen går ut efter 2 timmar är alla lite lata och åker då, vilket passade Noel rätt bra... Det var bara Malin som stannade ett tag till men en människa till att leka med är ju bara kul :-)

Sen skjutsade jag Malin till tåget och när jag kom tillbaka hade Johan och Noel gått ut så då tog vi en promenad ner till sjön i mulna vädret... Där var en massa ankor som Noel fick titta på men tyvärr hade vi inte kameran med oss... På tillbakavägen somnade Noel oväntat så då tog vi en vända på Vi också...

Sen åt Noel nästan en hel portion gröt, vi åt middag och under tiden satt Noel i babysittern.. Vi kom fram till att han nog blivit lite överkvalificerad för den för han drog lekbågen jättenära ansiktet och satt sen och petade med fingrarna i hålen som leksakerna hänger i... När Johan ätit klart satte han sig bredvid Noel och drog ner lekbågen och då satte Noel igång och sparkade på leksakerna istället.. :-)


5/7
image266
Noels lekfilt åkte fram för vi kom på att labangymet där han brukar ligga börjar ju bli så litet och trångt så där kommer han ju aldrig lära sig snurra runt.. :-) Trodde han skulle tycka det var tråkigt att bara ligga på en matta utan några leksaker ovanför men det verkade visst rätt kul...

image267
Noel hade somnat med huvudet uppe mot våra kuddar och med ryggen mot kudden som nu är på hans vänstra sida.. Sen när han vaknade hittade jag honom såhär.. Lite farligt..!

image268
Söt :-)


7/7
image269
Dags för ny smakis... Potatis- och blomkålspuré... Jag höll på att kräkas av lukten..! Av den anledningen blev det Johan som fick mata honom och tror ni inte att Noel verkar tycka det är gott..?! Tydligen är blomkål bättre än palsternacka.. Fråga inte mig ;-) Men det är ju tur att han gillar nån mat...

image271
Tro det eller ej men till kalaset bakade jag faktiskt en kaka..! Sen hade Noel just somnat då så jag ställde mig på balkongen och vispade ;-) Och idag fick Johan vispa vaniljvisp på balkongen för då hade Noel också precis somnat :-D Grannarna måste undra...


8/7
image272
På Johans födelsedag hade Noel inte hajjat än vad man ska ha presentsnören till... Men nu har han förstått det :-)

image273
Det finns många användningsområden... Men det viktigaste är att man smakar på allt...

image274
En busig Noel och en nyvaken mamma.. Ja ni får ursäkta de röda ögonen ;-)

image275
Lite fika.. Min morbrors sambo, min mamma, min syster, Malin som inte syns bakom min syster och så Noel i mitten :-)

image276
Söt igen :-)

image277
Skulle han bara förstå vart man ska göra av armen så skulle han komma runt... Där tar det ju stopp :-)

image278
Blöjbyten efter promenaden men Noel är mer intresserad av annat.. Är det inte fötterna så kan det till exempel vara den lila burken ovanför hans huvud :-) När han ska nå den är det verkligen inte så lätt att få på honom en blöja samtidigt...

image279
Tokgroda :-D Vad är det där för min?

image280
Såhär ser det ut på kvällen när Noel ska sova... Här får han flaskan och håller krampaktigt i mitt finger, det brukar bli lite blå-lila efter ett tag ;-) Ikväll somnade han lite tidigare än vanligt, vid 22.45 eller så men sen har han vaknat till oftare än vanligt istället..
Nu ska iaf jag också gå och sova men jag ville bara uppdatera här först för annars vet man aldrig när det blir av!


På tisdag ska vi få ny kyl och frys förresten! :-D Och för den som inte visste blir jag alltså 23 år nu den 9:e :-)


Kommentarer
Postat av: Helén

Ja, man du brukar väl inte ha klänning så ofta i vanliga fall heller...?? =) Jag blir galen när jag måste ha samma byxor flera dagar i samma vecka, men sån är jag liksom... Men eftersom jag har tänkt att bli gravid nån mer gång, så kommer de ju i alla fall till användning igen. Och om inte annat så har jag ju precis lärt mig att man kan sälja sakerna annars! =)
Väldig tvad många söta bilder du hade fått tag i till senaste inlägget, han ska nog bli fotomodell Noel! =) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback