Vilka är ni egentligen?

Ja lite inspirerad av Rebecca måste jag fråga vilka ni är som läser... :-) Vet ju en del iaf men vore ändå kul att se er ge er tillkänna lite :-) Så nu ber jag alla som är här att bara säga ett litet hej eller nåt som en kommentar..
Om ni inte vet så kan man klicka på "kommentarer" längst ner under inlägget, och där skriver man sitt namn och sin kommentar :-) Sen kommer man till en sida där man måste skriva i några bokstäver för att bekräfta sen är det klart :-D


Imorgon jobbar Johan sista dagen innan 4 veckor semester :-D Ska bli skönt, men jag funderar lite på om man kommer tycka det känns jobbigt eller skönt när han ska börja jobba igen sen..?

Såhär mitt i sommaren (ja det har visserligen inte varit så fint väder bortsett från idag... Men nu regnar det ju igen...) har jag börjat längta lite till julen =P Nästan varje kväll när jag ska sova får jag Ulf Lundells "Snart kommer änglarna att landa" på hjärnan... Helknäppt.. Vet iofs inte om det ens är en jullåt men den är ju med på Absolute christmas så jag brukar höra den på julen...
Fast samtidigt så kommer Noel vara så jättestor på julen.. 10 månader.. Hmm nu är han inte ens 5.. Det betyder att det fortfarande är jättelångt til jul.. Jo det är ju så med bebisar att de växer ju väldigt fort, och det är ju nödvändigt om man ser på hur långt de kommer på 1 år... Men det är ju både kul och lite sorgligt på vägen :-)
Men när det är jul har Noel fått en liten kusin, och det är ju kul! Också nåt att längta lite till... Vi tror ju att det är en liten tjej och just nu kändes det passande om hon skulle heta Engla men det kanske är Lundells fel ;-)


12/7
Nu smakis! Potatis- och majspuré, mums var det och det luktade lite popcorn så mamma tyckte inte heller det var så farligt... Såhär såg det ut:
image287

image288
Första dagen fick han bara ca en matsked, sen lite mer igår och idag fick han mer ändå, men jag vet itne hur mycket riktigt.. Lite mindre än halva burken blev över iaf så det frös jag in idag och ska ge imorgon.. Så får vi se vad det vankas för gott sen...

image289
Det blir dregligt när man hoppar...
image290
Såhär ser det ut när man säger "glhrrrrrrrgh"

image291
Fin men dreglig kille...


13/7
Vi hade besök av Rebecca och Alvin, Anki och Leia (nya kompisar och Jennie som fortfarande har bebisen kvar i magen :-) När som helst ska den komma nu, spännande... Det var inga givna "Kodak-moments" så tyvärr finns det inga bilder på dem...
Noel hade sovit lite halvdåligt på natten, 23-08 och ville sen inte somna om.. Jag som inte somnat förrän vid 3 var alltså rätt trött så när besökarna gått tog vi en lite tupplur tillsammans...
175286-285
Har ätit gröt...
image292
Så roligt när pappa busar :-)

Sen överraskade Noel med att somna själv i sin säng..! Ojojoj... Han var bara bökig och pigg och spretig när jag försökte hålla honom i famnen så jag la honom i hans säng så han skulle få trötta av sig lite.. Efter ett tag gick Johan in och gav honom nappen och vred upp speldosan i sängmobilen, då hade Noel lagt sig tillrätta på sidan.. Sen gick han in en gång till och vred upp mobilen och sen sov han..!
Idag somnade han inte i sin säng men däremot så slocknade han nästan direkt efter flaskan strax innan 22.30, vilket är rätt tidigt för att vara honom...


14/7
Idag var jag och Noel och hälsade på i Idas föräldrars hus :-) Där är man ju inte så ofta och det är alltid kul att va på gamla ställen igen! Ida och Martin var där, och en kompis till Ida som heter Malin (visst är det korrekt..?), och Idas bror Andreas och hans sambo Maria och deras lille Lucas som är en dag yngre än Noel :-) Det var trevligt även om det inte blev så jättelångvarigt för vi kom dit rätt sent och sen behövde Ida åka och hämta en grej för hon var den enda med körkort som inte tagit nån öl...
image293
Noel fick låna Lucas babygym eftersom Lucas låg och sov.. Han gillar verkligen att greja med såna där hårda babygym, vi skulle behöva skaffa ett sånt...
Ida
Noel och Ida, fast Noel vände sig om hela tiden oavsett vilken sida jag stod på :-)

Sen åkte jag och noel och hälsade på Johan på jobbet.. Det har vi aldrig gjort förut så det var ju också trevligt :-) Eftersom jag inte ätit nån lunch och hungern slog till då så åt jag en del makaroner och lövbiff ur Johans "extramatlåda" han hade med sig eftersom han blir lite för hungrig ibland på bara en måltid på 12 timmar...
image294
Noel och pappa på jobbet...
image295
Jag är ju nästan aldrig med på bild här så jag slänger in en på mig och bilen också då...
image296
Såhär såg det ut när vi kom hem... Viktigt att hålla i sig när man sover..

image297
Noel är duktig på att hålla i nappen men det är inte så lätt att stoppa in den åt rätt håll... :-)


Glöm inte att skriva vilka ni är nu då på kommentarerna! :-D

Kommentarer
Postat av: Rebecca

jag läser.. :)

Postat av: Martina

Jag läser, med nöje!
Och jag längtar också till julen, fast det är sol och fint här hos oss. :-)

2007-07-15 @ 10:58:19
URL: http://danzig.blogg.se
Postat av: Maria

Jag e här ibland! :-)

2007-07-16 @ 14:07:21
URL: http://mammamary.blogg.se
Postat av: Anita Nilsson

Hej Camilla jag läser också men är dålig på att skriva någon kommentar. Jag tycker ialla fall att det är kul att läsa och titta på alla fina bilder på din sida. Krama Noel från mej.

2007-07-16 @ 16:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback