Dop m.m.

Försöker igen då med inlägget som försvann igår!

Idag har Johan jobbat och jag och Noel var hos mina föräldrar. Han sov i vagnen och låg på en filt i skuggan, jag passade på att sola lite medan han sov så nu känner jag mig lite småröd på armarna :-)

Noel har blivit så stor och duktig nu tycker vi och försöker ta saker med båda händerna om han ser nåt intressant... Ofta tuggar han på sina händer när han är lite smågnällig, håller man nappen framför honom då så tar han ut händerna och gapar :-)
Han har börjat med att sova 10 timmar mellan sina måltider ibland nu också.. Vissa gånger vaknar han till tidigare, får nappen och somnar om men det är ju inte så jobbigt för oss föräldrar :-)


15/5
image144
Vi har fått paket från Go´boken med leksaker, tygböcker och allt möjligt.. Noel tyckte nog ankan såg lite konstig ut, helt klart behövde man iaf slå på den :-)

16/5
image145
Men den här boken var god...

image146
Den här speldosen Månen brukade vi spela för Noel varje kväll när han låg i magen.. Vi hoppades väl att han skulle känna igen den och bli lung av den sen när han var född men då var den inte så intressant :-) Men nu har den blivit roligare, Noel lyssnar, tittar och kramar den gärna på kvällarna när han är lite grinig...

18/5
image147
Vi var i skolmatsalen och dukade och gjorde i ordning för dopfikat... Johan var på Willys och köpte 4,5 kilo rostbiff som jag hade beställt, det vart lite mycket men den var god :-)


19/5 Dopdagen
image149

image150
Noel var snäll hela tiden i kyrkan, så fort han blev lite gnällig hände det nåt nytt så han kom av sig... Tråkigt nog regnade det när vi skulle åka från kyrkan och vi hade glömt att lägga ett paraply i nya bilen men vi fick lösa det genom att lägga min jacka över Noel, synd bara att man ska bli överraskad av regnet vid just ett sånt tillfälle...

image151
Noel kollar in doppresenterna med mormor...

image152
De fina doptårtorna som min kompis Malin gjort :-)

image153
Under hela presentöppningen låg Noel och småsov i "tant" Elins famn :-)

När allt var städat och klart efteråt satt vi alla och pustade hemma hos mina föräldrar en stund... Jag och Johan som i princip stått upp hela dagen satt på varsin stol och kunde inte resa oss på nån timme ;-)


22/5
image154
Jag och Noel var på fjärilshusets café och träffade ett gäng andra februaribebisar och deras mammor. Noel tyckte det var intressant att titta på andra bebisar, här sitter han och tittar på Caisa mittemot :-)
Sen åkte vi hem och hämtade Johan och åkte till Barkarby och köpte lite leksaker åt Noel och en matstol.

image155
"Akta så jag inte stirrar ihjäl dig"

image156
Matstolen var rolig, äntligen fick man komma upp lite :-) Leksakerna var ocskå populära.. Favoriten just nu är nog en röd flodhäst på en ring från ikea, den har han två gånger börjat skratta åt fast den bara legat stilla framför honom :-)


Och så en bild som är ett år gammal nu, från 6/6-06 :-) (Tänk vad tiden går fort, samtidigt som det känns som Noel alltid varit med oss...)


Kommentarer
Postat av: Helén

Ska man alltså spela speldosa för bebisen i magen...? Det vet jag inte om jag tänkt.... =) Döremot så har Dick fått order om att prata med magen så bebben kan lära sig hans röst åtminstone... =)

Postat av: Ida

Va mysigt med dop!:) jag hade gärna varit där om jag kunnat!!!:P
shit va söt han är alltså, helt sjukt!

2007-06-18 @ 13:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback