Gröt

Japp här har det börjats med gröt i veckan :-) Inte åt mig då såklart men till Noel =) Mild havregröt blev det, första dagen (i tisdags) var det inte så popluärt men det kanske berodde på att dumma mamma och pappa försökte mata när Noel var för hungrig... Så det skreks mest hela tiden och vi förstod inte om det var för att det vr äckligt eller om han var för hungrig... Igår provade vi igen, då var det lite bättre och idag fick han in snitsen på riktigt efter några skedar... Även om nappflaskan med vatten fortfarande är bäst ;-)

Igår var vi i stan och träffade ett tiotal andra februarimammor och deras bebisar, jag samåkte med Eva och Algot och vi lyckades parkera för 148 kronor.. :-) Men det är ju hopplöst att hitta parkering på gatan (och att lyckas parkera på den...) så det får det vara värt.. Vi hade picknick i Humlegården förresten :-)

Nu är Johan ledig/föräldraledig i 8 dagar och det ska bli skönt! Då hoppas jag vi hinner fixa en massa här hemma :-)


9/6
image189
Noel och pappa vid poolen

image190
Noel är så duktig på att stå på sina små (men långa...) fötter :-)




Äntligen lyckades jag snitsa till trycken jag beställde för jättelängesen.. Moster har fått sin tröja också nu men den trycktes inte samma dag :-)


11/6
image193

image194
Den 10:e juni (tror jag det var) tog vi oss i kragen och möblerade om.. Så stora soffan har bytt sida och så fick vi in bokhyllan (som stod i det som håller på att bli Noels rum) och cd/dvd-hyllorna i hörnet av vardagsrummet... Trivs faktiskt bra såhär :-) Fast det vita bordet som står bredvid TV:n har vi flyttat ut i förrådet och nu ligger babygymmet där...
Det ända dumma är att det nästan ekar i Noels rum, men vi har ju inte velat flytta hans säng än och så ska det upp lite tavlor...


12/6
image195
Alvin, Noel och Julia ligger och känner på varandra :-)

image196
Julia, Noel, Alvin

Rebecca och Madde med deras små var här, äntligen fick vi bilder på allihopa tillsammans =)


image197
Sovdags, visst ser man trött ut? ;-)


17/6
image198
Ligger på bordet hos mina föräldrar, Johan jobbar och jag var såå hungrig :-) Blev lasagne lite senare.. Vore gott nu förresten :-D


Noel blev lite grinig men då var det bra att sitta ute i småregnet med mormor och titta på bilarna...


18/6
Malin kom hit efter att ha jobbat i bageriet och sen åkte hon med mig och Noel till Stinsen. Johan fick va hemma och sätta upp hyllor och städa lite i lugn och ro och jag slapp ha nån som blev trött efter 5 minuter i affärerna :-) På PoP-rean blev det ett par hängselbyxor och en mössa, och så hittade vi fina pyjamasar (eller jamisar som vi säger här) på H&M, och flera bodys att göra tryck på :-)
Vi var i Stinsens amningsrum för första gången och det var det ordentligt varmt.. Så när vi satt där kom det in en från min föräldragrupp, vilket sammanträffande :-)
På kvällen tog jag och Malin en långmiddag på McDonalds och sen var jag hemma och hängde tvätt och plockade upp saker på hyllorna som Johan satt upp, medan Johan och Noel var hos Noels farmor. Lite skönt att få bebisfri tid att hinna göra saker på!


19/6

Jag glömde fila Noels naglar när han ammade på morgonen så jag fick göra det efteråt och han tittade så förundrat på :-)

image201
Första smakportionen gröt...

image202
Nä det var inget vidare...


20/6
  

image206
Här är bebisträffen i humlegården.. :-) Noel och Sixten tog sig en pratstund med varandra, det lät ungefär såhär:
"Uh uh uh ööh" "Ouuuö" "Öh öh öh" "Ööaauuuh" ;-)

image207
Jasså gröt idag igen...

image208
Ja det får väl slinka ner då...


21/6
image209
Sällskapar mig när jag äter lunch och han vaknade tidigare än jag tänkt... Men han har ju fullt sjå att leka med två saker samtidigt :-)

image210
Såhär såg det ut idag när Noel åt gröt, Johan var inte hemma så det vart ju inga kort med skeden i mun men det åkte ner mer än det gjort tidigare iaf :-) Kladdigt blev det också såklart. Den där tummen har börjat åka in i munnen hela tiden senaste dagarna, vet inte vad vi ska göra åt det... Har ju kämpat med det där i perioder ända sen vi åkte från förlossningen till BB men nu är det värre än nånsin för han har förstått just vart tummen sitter och hur man får ut den... Men visst, man överlever ju som tumsugare också men det verkar lite bökigt... :-)


Och kan ni tänka er, nu har jag ju kommit till slutet av idag..! Blev säkert ett tooooklångt inlägg men nu ska ni inte behöva se en massa gamla bilder mer... Hoppas jag ;-)

Kan för övrigt berätta att för precis 4 månader sen blev epiduralen lagd ungefär nu.. :-) Tänk vilken skillnad det är på honom på 4 månader men det är ju ganska skönt att han inte är ett sånt där litet knyte längre, som inte säger nåt och inte kommunicerar.. Han är ju faktiskt 1/3 år nu :-D Idag när johan kom hem blev han jätteglad och började skratta och tjuta bara av åsynen av sin pappa :-)

Förresten var ju Helén på ultraljud idag också, det hade gått jättebra och den lilla (ja jag säger så oavsett kön) beräknas komma den 18 november, men gör den som kusinerna så blir det väl den 27:e :-) Åh då är det nästan advent...

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! :-) Oj va stor Noel blivit... Fast de e klar, han e ju 4 månader nu. Precis som Alma! Han verkar va en rikgit liten solstråle, mysigt.
Nej de e mindre kul me min rygg. Började för drygt 2 månader sen. Trodde de skulle gå över men det har bara blivit värre. Ska som sagt opereras om 3 veckor o sen hoppas jag att de blir bra.
Skulle gärna följa me o träffa alla februarimammor nån gång. När jag e frisk...
Ha de så bra i sommar så höres vi...
Kram Maria

2007-06-23 @ 09:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback