Veckan som gått

Ja tiden flyger iväg och varje dag är det nånting känns det som... I lördags var vi ju på premiärtur i stormarknad när vi var på Maxi. Pappa hade inte lärt sig än att det kunde va bra att ta stora kundvagnarna men det gick bra ändå om man lassade lite omkring och inte allt i kassar... :-)




Såhär ligger jag ofta och myser i pappas knä och tittar på saker...

image28


I söndags åkte vi ut till Skepptuna och det blev uppvisning för gammelmormor och gammelmorfar, mammas morbror med sambo och Ingela och Kjell. Tog en promenad med "terrängvagnen" men det var inget vidare väglag... Men Noel sov mest hela tiden i Alvins overall (de blir lite lika på bilderna i den där blåa tycker jag) ;-)



image27


I måndags var Noels farmor här ett tag och tittade och i tisdags var vi till BVC för första gången. 3775 g vägde han nu och var 54 cm lång.. Annars var inte besöket nån höjdare direkt, man var ju tvungen att ta av sig alla kläderna och då blev det kallt och läskigt såklart...
Jag tycker oftast Noel är mest lik mig själv som bebis, men här är en bild där han är ganska lik sin pappa och hans syskon som små tycker jag...



I onsdags var Noels farmor här igen men hade då också med sig sin mamma som inte hade träffat honom än.

image30


I torsdags var vi till Karolinska och blev fotade för födelseannons i lokaltidningen. Sen passade vi på att åka förbi Barkarby på hemvägen, jag skulle ha en tröja från Babyland men den fanns inte men istället hitta vi en sån där bok man skriver om första året i som vi letat efter.. =)
Vi vågade oss på att äta lunch på ikea, trodde vi skulle behöva besöka amningsrummet först men Noel bara sov i vagnen...





Man kan ju inte se glad ut jämt när man är liten och blir fotad hela tiden ;-)




Idag har varit enda dagen utan planer så vi har tagit det lugnt... Vi provade babygymet lite, var ut på en promenad och gick lite zick zack på gångvägarna här och nu har Noel nyligen badat med Johan. Det var lite mer plaskande idag än vad det varit tidigare :-)

image33




Häromdagen fick jag även tid att skriva ihop en förlossningsberättelse, från morgonen den 21:a tills han är ute den 22:a.. Om ni vill kan ni läsa den här http://www.familjeliv.se/hem/camilllla/blogg.php den är skriven ganska detaljerat men det är inte alltför äckliga eller läskiga saker med tror jag.. Men om man är mycket känslig kan man ju strunta i att läsa för säkerhets skull ;-)

Det ser fullbokat ut framöver också, imorgon kommer Suzette och Niklas, på söndag ska vi troligen till Skepptuna igen, på måndag kommer någon från Skandia och berättar om deras barnförsäkring, på tisdag kommer BVC hit, på onsdag ska vi till Helén som fyller år, på torsdag jobbar Johan och vi ska vara ensamma hemma hela dagen för första gången, på fredag ska vi fira Johan hos hans mamma och lördag eller söndag ska vi till Skepptuna och fira min pappa och Johan där... Sen måndag och tisdag jobbar ju Johan igen... Och oj sen är liten nästan 4 veckor..!
Nu ligger han och smågnäller lite i sängen, tror det är när han tappar nappen.. Han låg och somnade i min famn här så jag la ifrån mig honom så det blev lättare att skriva.. ;-)

Kommentarer
Postat av: Martina

Det är så kul första månaden när allt är så nytt och spännande. När ALLA vill kika på den lille osv. Vänta bara tills han är typ tre månader, då är han redan en fast inventarie redan.. ;-)

//Martina "Monster Mamma"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback