Ja så blev det mycket text som vanligt :)

Idag har jag och Noel en ganska trevlig dag. Han ålar runt och utforskar lägenheten och jag hänger nånstans i närheten :-) När jag skulel tvätta ansiktet lämnade jag honom på golvet i hans rum  och när jag torkade ansiktet såg jag att han puttade igen dörren till rummet, och sen stängde han den helt. Sen hörde jag hans kladdiga små händer klappa på dörren, haha..
Och när jag satt i soffan och pratade i telefon med min syster försvann han ut i hallen, jag ropade på honom och efter ett tag dök han upp runt hörnet, tittade lite på mig och rullade sen vidare en tom toapappersrulle och drog in i förrådet :-)
Nu är han ju också inne i förrådet med mig, här inne finns det mycket spänannde att göra. Man kan leka med golvmoppen, titta bakom dörren (på strykbrädorna), plocka ut det man når längst ner på datorbordet (lite pc-spel och en nästan tom förpackning skrivarpapper, den hällde han ut på golvet), dra lite i tvätten och nu har han hittat ett grötpaket att leka med...

Imorse ramlade han ner från vår säng för första gången. Vi brukar ju bulla upp med dubbelvikta kuddar under bäddmadrassen men det hjälper tydligen inte längre.. Hur som helst gick det bra, han landade på en kudde och blev glad så fort jag tog upp honom.. Men frågan är om vi ska börja ge honom välling i hans säng på morgonen nu... Så tråkigt bara att man måste göra sig av med allt mys, kvällsmyset i soffan har ju gått bort till förmån för att kunna somna i egen säng (det går ganska bra) och nu bort med morgonmyset också.. Eller nja så jättemysigt är det kanske inte egentligen, jag ligger mest och försöker hålla mig undan från Noel så gott det går för att slippa bli dragen i håret, riven i ansiktet eller slagen i ögonen...

Nu ledsnade han på att ligga på golvet så jag tog upp honom i knät och la fram en extra datormus på bordet och den är nu väldigt intressant...


I helgen har det varit fullt upp. I torsdags åkte jag och Noel till Eva och Algot, och vi gick till Kista C tillsammans. Jag var faktiskt duktig och tittade bara, det enda jag köpte var en Chicken burger för 10 kronor! Sen hann vi vara hemma hos dem en liten stund, vi har aldrig varit in där förut och det var först när vi kom in som jag kom på att de har ju en liten hund och Noel har ju aldrig träffat en hund på riktigt förut, bara sett dem ute. Och det var intressant! Katter får man ju inte vara så närgången med när man är liten men hunden kunde man nästan peta i ögonen utan att den sprang iväg eller sa nåt ;-)

I fredags åkte jag och lämnade in bilen 13.30, sen hämtade min syster upp mig där och så åkte vi till McDonalds där hon åt lunch och jag fick en muffin, sen vidare till bilprovningen för besiktning av deras bil och sen skjutsade hon hem mig vid 15. Det var trevligt med en stund ensamma utan barn att ta hänsyn till, det lär väl dröja till nästa gång eftersom kusinen kan komma när som helst nu!
När jag kommit hem och Noel fått mellanmål åkte vi till Johans mamma med familj och åt middag där.

I lördags var Johan och Frida hos sin pappa ett tag på dagen och sen åkte vi och handlade och så.. På kvällen fixade vi en massa, jag gjorde lite budget för nästa månad och begärde föräldradagar och Johan luftade både element och handdukstork i badrummet så nu funkar båda två (elementet har inte funkat sen vi flyttade in) så nu blev det nästan för varmt istället..!

Igår var det fars dag och johan fick bland annat en teckning som Noel gjort :-) I onsdags satte jag mig och skulle lära honom rita för första gången... Till slut kom han på att om man slog kritorna mot papperet så blev det lite märken, men efter några slag for kritorna ner i golvet. Man var ju tvungen att smaka på varje krita innan man ritade med dem, och då blev de ju extra hala :-)
På kvällen var det middag hos min morfar, det är alltid det på fars dag eftersom han fyller år där i krokarna så då slås det ihop...


Nu har jag skrivit här under dagen när jag haft möjlighet och nu ska vi se om jag hinner sätta in bilder också.. Noel och Johan badar så jag får väl komma med handduk om ett tag och så ska det lagas middag också...


30/10
175286-631
Våffla
Noel fick smaka lite våffla...



Såhär kan det se ut ibland när man sitter vid köksbordet... Och pruttandet med munnen är nya grejen, nu gör han det säkert 50% av sin vakna tid ;-)

175286-633
175286-634
Börjar bli sovdags...

31/10
Mat
Noel fick äta makaroner och falukorv med oss... Makaronerna var inte så spännande men korven var god!

175286-636
Röjer med mattan.

175286-637
Ålar sig framåt för första gången :-) Lockad av Brio-taxen i snöre...

Kommentarer
Postat av: Maria

Halloj! Va söt han e, riktig liten gobit. :-) Du kanske kan lära mig hur man lägger upp en film? Vill oxå...
Hoppas allt e bra, vi har de kanon!¨

Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback