Noels första kusin är här!

Ja den 25/11 kl 10.30 föddes han! Än är inte namnet riktigt bestämt så vi får väl vänta med spänning... :-) Roligt med en kille tycker vi, så får vi hoppas att de kommer ha riktigt kul ihop längre fram. (Kanske kommer jag till och med få ångra den meningen om sådär 4 år eller så ;-) ) Grattis till Helén och Dick!

Ja än finns inte så mycket mer att berätta om det, imorgon får vi förhoppningsvis träffa det nya lilla underverket... Så då får det bli lite vanligt bloggande nu :-)
Alldeles strax efter att jag skrev inlägget i onsdags så satte Johan ner Noel i spjälsängen och busade lite med honom där. Noel tycker det är jättekul, leker lite titt-ut bakom spjälorna och under täcket och allt möjligt... Och när de stojat ett tag (jag stod vid fotänden av sängen) tog Noel tag uppe vid sängkanten och drog sig upp till stående för första gången (förutom i badkaret)! På första försöket ramlade han ner på rumpan direkt igen men på andra försöket stod han kvar :-) Så då bestämde vi oss för att sänka ner spjälsängsbotten till lägsta läget direkt... Vi har ju tre lägen på sängen, det högsta är i mitten av sängen, det lägsta i botten och så ett där emellan som vi haft sen augusti.

I torsdags var jag och Noel på öppna förskolan i Rotebro där vi stämt träff med Maria och Alma. Maria (och hennes man) gick på samma föräldrautbildning som jag och Johan, och vi hade dessutom ultraljud precis efter varandra förra hösten. Men sen barnen föddes har vi inte setts nåt så det var på tiden! :-) Det konstiga är att sen tyckte jag ändå inte det kändes som att det gått 10 månader sen vi sågs sist, och Alma kändes det också som jag träffat, troligen för att man sett henne på många bilder :-) Men det var roligt att träffas på riktigt iaf!


Johan har varit ledig fre-sön och tiden har bara försvunnit..! I fredags blev det stor-shopping.. Vi kom fram till att vi inte orkade med petande på apparater så vi åkte till ikea och köpte en ny TV-bänk med glasdörrar. Och så lite grejer i Väsby C, lite grejer i Kista (hittade äntligen vantarna som matchar Noels mössa i en stl större än de han haft, dessutom var de lite lite trasiga i stickningen upptill så jag fick dem för halva priset, 15 kr! Haha..) osv...
Vi köpte en julklapp åt Noel också.. Vet att en del funderar över julklappar, och framförallt till Noel, och jag har tänkt skriva in en önskelista här nån gång...

Sen kan jag berätta att förutom en stund hos mina föräldrar igår (14-18 ungefär) och lite shopping idag har Johan ägnat all tid åt att få till nya TV-bänken på ett bra sätt, få alla sladdar rätt (och snyggt ska det va förstås), och sätta TV:n på väggen.. Så jag har egentligen inte haft så mycket helg för jag har tagit hand om Noel ungefär lika mycket som vanligt :-)
Men jag måste säga att emellanåt har han imponerat väldigt på sina föräldrar och roat sig själv jättelänge. Igår var han upptagen i säkert en timme med att undersöka dammsugaren och låtsas att den var en stor bil!


Ska jag berätta något revolutionerande så har jag faktiskt kommit ikapp den sista bildmappen nu.. Men uppenbarligen har vi inte tagit lika mycket bilder som vanligt för den sträcker sig över nästan två veckor så jag är inte säker på att jag kan klämma in allt intressant nu ändå..!


13/11
image674
Så roligt med videoband och apparater som det lyser på! Men nu är det slut med allt petande ;-)

image675
Såhär ser det ut när Noel sover ute i balkongvagnen på eftermiddagarna!

image676
Jag och Noel på öppna förskolan.

image677
Noel tog några varv under köksbordet...


14/11
image678
Kolla in mina tänder och min snygga frisyr...

image679
Men här uppe har jag inga tänder!

15/11
image680
Noel plockar i sig små smörgåsbitar och äter yoghurt...

16/11
image681
Måste ju sätta in den här bilden bara för att Noel ser ovanligt välfriserad ut ;-) Gäspningen bjuder vi på.




Såhär kan det se ut när man busar i sängen!


17/11
image682
Mormor och Noel har "klappa katten-kurs"

18/11
image683
Strax efter den här bilden togs gick Johan ut från badrummet och Noel började ramla åt vänster, och jag (som satt på badkarskanten) bedömde det inte så allvarligt att jag behövde riskera kamerans liv, så jag fångade upp honom med foten och lyckades faktiskt undvika att han gjorde illa sig, blev blöt i ansiktet eller att kameran blev blöt :-)

20/11
image684
Noel gillar sin nya pulka.

21/11
image685
Noel fick lite tuppkam (på tvären) efter mössan..

22/11
image686
Noel och Alma på öppna förskolan. Det var på håret att jag fick med båda på samma bild för sekunden senare drog de åt olika håll :-)

image687
Här sitter jag och leker snällt när mamma diskar...

image688
Johan kom på att vi skulle sätta Noel i garderoben bredvid tvättkorgen :-) Ja han provade att stänga dörren och leka titt-ut också och det var jättekul :-)

image689
Noel har lärt sig att flygplanen flyger i luften och inte åker på marken som bilarna :-)


24/11
image690
Noel ute i landsluften.

image691
Noel hittade en bekant att pussa på! Haha..

25/11
image692
Och så måste jag ju sätta in bild på den nya fina killen i familjen :-) Jag har "lånat" den från webbisar... Undrar om de sover eller är vakna nu? Man kan aldrig veta med småttingar, speciellt inte när de är sådär små!


Här är det ju också sovdags nu (eller för länge sen beroende på hur man vill se på det) men jag känner mig rätt stolt över att jag kommit ikapp med bilderna!! :-D Så då spelar det inte så stor roll ;-)

Kommentarer
Postat av: Helén

Det tackar vi för! Snygg bild när Noel pussar sig själv.... =) Kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback