Bröllop 26/4-2008

Ja då provar jag idag istället eftersom gårdagens bloggande inte gick som planerat :-)


Bakgrund
För över 2 år sen sa vi att blir det barn 2007 så gifter vi oss 2008, och eftersom det blev barn 2007 höll vi fast vid den tanken. Men efter Noels dop för snart ett år sen kände vi oss helt slutkörda och funderade på hur vi nånsin skulle orka fixa ett bröllop... Så vi la det på is ett tag och funderade fram och tillbaka på hur vi skulle lösa det... Vi var inne på att åka utomlands och gifta oss, men det är ju svårt att få giltigt i Sverige så då är det bättre att gifta sig på Arlanda, men hur mycket skulle man isåfall göra av det och vilka skulle få vara med... Till slut fastnade vi för tanken att gifta oss borgerligt med bara föräldrar och syskon närvarande och sen bjuda in några fler till middag efteråt.

Planering
Vi hade ju tänkt komma lite enkelt undan då med vårt lilla bröllop, men det blev en hel del som skulle ordnas ändå kan jag lova... I slutet av förra året hittade vi iaf ett ställe här i närheten som verkade passa bra att äta middag på och så bokade vi vigsel. På lördagar anordnar Sollentuna kommun borgerliga vigslar i ett rum på Edsbergs slott och vi tyckte det verkade alldeles lagom.
Sen har det rullat på med kläder, ringar, blommor, frisyrer, skor, inbjudningar, foto mm mm som ska ordnas...
  Inbjudningskorten

I torsdags kväll och fredag dag mådde jag rätt illa emellanåt och Noel hade varit lite dålig i magen ett tag, men som tur var gick mitt illamående över på eftermiddagen för annars vet jag inte alls hur det hade blivit..! Självklart var det massor av småfix på fredagskvällen så strax efter 3 på natten kom vi i säng och vid 7.45 skulle jag upp till frisören... Men det gick bra :-)

Vigseln
Hos frisören gick det nästan bättre än väntat och jag var hemma igen vid 12.15. Då sov Noel som planerat och Johan höll på och fixade sig. Jag irrade runt ett tag och gjorde lite här och lite där, det var ju inte bara allt för dagen som skulle ordnas utan det skulle packas och vara klart för Noel också som skulle sova hos mormor och morfar på natten. Min mamma kom hit vid 12.30 och strax därefter vaknade Noel, jag fick lite påklädningshjälp och sen åkte Johan med min pappa till Edsberg för att hämta blommorna. Strax därpå åkte mamma, jag och Noel och vi kom till slottet ungefär samtidigt och nästan i tid något efter 13.30.
Vigselförrättaren var en sån där trevlig liten tant och hela "ceremonin" kändes alldeles lagom kort och enkel för vår del. Efteråt fotograferade vi först lite på slottstrappan och sen på lite olika ställen i slottsparken.

image784

image786

image787

image788
Noel tyckte allt var lite konstigt men mormor var iallafall nästan som vanligt...

image789

image790
Men så fort det finns lite stenar och grus att plocka med så är Noel nöjd igen.

image791

image792

image793

image794

image795
De flesta ur sällskapet; Johans mormor (som inte var med på vigseln men kom dit efteråt för att åka med Johans mamma på kvällen), Johans bror Markus, Johans mamma Cecilia, min pappa Kjell, Johans pappa Pelle, min systers sambo Dick med Noel skusin Liam som man bara ser benen på, min mamma Anita som man bara ser bakifrån, Johans syster Fridas sambo Johan och så Johans syster Frida. De som inte är med är min syster Helén (som tar kortet) och Johans bror Martin (som säkert också står och fotograferar nånstans).

image796

image797

image798
Söten

image799

image800

image801

image802

image803
Mellanmål

image804

Middag
Stället vi hitta var Skålhamra gård, restaurang för Täby golfklubb vid Vallentunasjön. Dit hade vi bjudit Johans mormor, min mormor och morfar, min morbror, min farmor, min faster och Johans bröders flickvänner Anna och Sara, och så alla som varit med på vigseln såklart. Totalt var vi 20 vuxna och så Noel och Liam.
Vi hade valt att äta helstekt oxfilé med råstekt skivad potatis och rödvinssås och det var fantastiskt gott. Förrätter är ju inget för mig, men de som åt verkade tycka att det var gott också :-)
Härifrån har jag bara de bilder som är tagna med vår egen kamera så det kanske dyker upp fler senare...

image805
Det blev lite läskigt på restaurangen också.

image807
Noel är suddig men jag gillar ljuset i den här bilden...

image808
Noel fascinerad och distraherad av en bordskniv.

image809
Till slut somnade Noel ett tag till vid 19.30, då hade han bara sovit ca 40 minuter på hela dagen. Men Liam hade somnat ett tag innan och lånat Noels vagn, så nu fick Dick hämta Liams vagn så fick Noel ligga nedklämd i den :-)

image810
En av tårtorna, fina men väldigt söta.

image811

image812
Noel var jättesvettig och ledsen när han vaknade, men med lite tårta i munnen så blev det bättre :-) Dessutom hade ju jag då nån som kunde äta upp sylten som inte jag tycker om!

image813
Min brudbukett var nog bland det finaste Liam nånsin sett, och han ville väldigt gärna smaka på den. Sen kom vi på att han kunde ju leka med bordsdekorationerna istället, nästan lika fina men det gjorde ju inte så mycket om man plockade sönder dem :-)

Kvällen slutade relativt tidigt, vid 22.30 åkte min mamma hemåt med båda småpojkarna, Helén och Dick hade redan åkt vidare till en annan bröllopsfest för de hade vänner som lyckades gifta sig samma dag. Noel och Liam somnade i bilen och sen hade Noel sovit till 8.40 så det var inga problem alls att sova utan mamma och pappa. Helén hämtade Liam vid 1.30. Vi kom hem strax efter 23, plockade ur min frisyr och var tvungna att titta på kort direkt :-) Sen tog vi ett bad (och åt nudlar) och la oss vid 2-tiden, helt slut. Nästa gång jag tittade på klockan var den 10.55 så det var inga problem för oss att sova utan Noel heller..! Tog en lugn start på dagen och åt frukost framför TV:n och vid 16 kom vi till mina föräldrar för att hämta Noel och äta middag.


Jag vet egentligen inte om det står något mer där, men på 26april2008.weddingannouncer.com skrev vi ut lite information till de inbjudna gästerna.

Kommentarer
Postat av: Malin

Okej, nu är jag lite ledsen att jag inte fick vara med... Men ett stort GRATTIS till er båda!! Jag fick i alla fall se bilderna.. Puss & Kram

2008-04-28 @ 19:27:24
Postat av: mimmi

Stort grattis! Vad fina ni, alla tre :-) Och man kan ju ser vem pojken med guldlockarna har ärvt sitt vackra hår ifrån.
Njut nu av att vara nygifta och ta det lite lugnt efter allt planerande och fixande!
Kram
//mimmi & sigge

Postat av: rebecca

Låter som ni hade en jätte bra dag och ni va verkligen superfina alla 3. din kläning är ursnygg. Grattis igen!
många kramar från Becca med familj

2008-04-28 @ 20:17:44
URL: http://beccagrodan.blogg.se
Postat av: Maria

Tusan så mycke grattis! Va kul! :-) O underbart vacker var du verkligen... Noel e ju en riktig liten prins...

2008-04-28 @ 23:00:23
URL: http://mammamary.blogg.se
Postat av: Ida

Alltså så himla bra!! Precis lagom egentligen. Ingen kyrka och präst med religionsdravel, osså slipper man stressa för att typ 200 pers ska komma och äta smörgåstårta och dricka lådvin eller nåt annat halvskabbigt...:P
Jag tycker att ni gjorde helt rätt, även fast man med sitt ego gärna hade velat vara med:) hihi.
Superfina bilder var det ju också, om ni vill ha dem lite redigerade eller nåt är det bara att höra av sig!:D
KRAAAM och hälsa familjen

2008-04-29 @ 17:11:06
Postat av: EmMaxEn på Familjeliv

Stort GRATTIS!
Va fina bilder....jättesöta ni är alla tre.
KRAM Emma Å Max

2008-04-29 @ 17:55:52
Postat av: Elin

Jättestort grattis! Ni var jättefina alla 3, Noel är ju hur söt som helst...=) hoppas ni får det lite lugnare nu efter allt stressande. Bär det av till något soligt ställe på bröllopsresa eller ska ni bara ta det lugnt?
Stort grattis igen kram Elin.
Alla hälsar här hemma.

2008-04-29 @ 19:02:21
Postat av: Anna

Oj GRATTIS! Va fina ni var och verkligen en supersnygg klänning!!! :)
Grattis från Anna&Liam (Beccas vänner)

2008-04-30 @ 14:05:19
URL: http://channa79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback