Nej

Jag har inte lagt ner bloggen!
Nu har jag fått 2 frågor om det på lika många dagar så jag kände att det behövde klargöras :-) Det är bara det att ju längre tid det går desto svårare är det att sätta sig och skriva, för det känns som det är så mycket man tänkt att man vill skriva men när man väl funderar på det har man glömt det mesta...

För att redogöra lite över senaste tiden var vi på semester i Florida 21/11-6/12 och sen vi kom hem därifrån har jag och Johan i princip jämt jobbat "om" varandra. Den här veckan tex jobbar jag mån, tis, fre, lör och sön och Johan jobbar ons och tors. Så är det i 5 veckor och sen blir det tvärtom, vi jobbar alltid samma dagar. Inget av det är ju jättebra egentligen för när det är tvärtom så innebär det längre förskoledagar för Noel och dessutom en del barnvakt på helgerna, men det får väl funka för ett tag...
Hur som helst så blir det extra svårt att hinna med allt som ska göras till jul osv, och då hamnar bloggen ännu mer i kläm :-) Nu precis blötte jag iaf upp gammal mossa så jag kunde försöka fixa lite snyggt med hyacinter i en kruka, så då är det en sak man kan bocka av på långa listan.. Dessutom är vi nog nästan klara med alla julklappar och det är ju också skönt! Nu ska de bara slås in också men det blir väl klockan 2 natten till julafton... :-)

Jag vet inte om det nåt ut till alla så jag kan ju också passa på att säga att Noel ska bli storebror i vår/sommar! Det har liksom inte blivit av att noga berätta det för alla vi känner så nu får man väl sprida ryktet bäst man kan ;-) I nuläget är det beräknat till 29/5-09 och idag fredag går jag in i vecka 18 :-) Den 29/12 ska vi på ultraljud så då får vi hoppas allt ser bra ut, se om det blir några ändringar i bf och förhoppningsvis få veta om det är en tjej eller kille :-) I nuläget är jag nästan säker på en kille till så skulle de säga tjej skulle jag bli rätt överraskad.


Den här veckan jobbar jag natt så för att underlätta för mig själv har jag valt att försöka stanna uppe så länge som möjligt när jag är ledig också.. Imorgon får jag dessutom sova hur länge jag vill så det blir skönt :-) Inatt blev det bara 5-6 timmar, men jag märker ändå skillad såhär på kvällen när jag vant kroppen vid att va uppe länge.

För att göra det lite roligt får jag väl passa på att slänga in några juliga bilder också :-)


Noel och jag på lucia på dagis 12/12. Noel var dock inte med i själva luciatåget, vi trodde inte han var riktigt redo för det när han bara varit där en dag på 3 veckor...


Dags att åka hem...


14/12 Pepparkaksbak hos oss med mormor, Helén och Liam. Noel var rätt duktig men det var säkrast att låta formarna sitta kvar för annars blev det lätt flera kakor på samma ställe...




Ja det måste väl bli en semesterbild också :-) Just denna tagen 25/11, första dagen som det inte blåste massor tror jag...
Förhoppningsvis får ni se mer från semestern framöver!


Om det inte blir något mer inlägg före jul (vilket kanske inte är helt sannolikt...) så får jag önska alla en GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Becca

ah va skoj med ett inlägg här det va ju hmm ett tag sen ;)

Postat av: Maria

Va kul med baby på G! :-) Denna gång kommer jag inte att vara dig i hälarna, vi tar det lugnt på den fronten...



Ha det så bra!



2008-12-26 @ 23:07:32
URL: http://mammamary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback