Grattis Noel på 1-årsdagen!

Ja nu har vi alltså upplevt alla årets dagar tillsammans med Noel :-) De flesta man träffar säger "vad fort det gått" men för det mesta håller jag inte med.. Tycker nästan det känns som det gått mer än ett år..! För det är ju inte alls samma barn vi har här nu som vi kom hem med från BB förra året.. Även om man ibland ser vissa likheter när man kollar på kort :-)

För exakt ett år sen var EDA:n just satt och livet kändes rätt bra igen :-) Dagen har varit rätt konstig, ibland har jag inte brytt mig alls om vad som hände för ett år sen och tänkt "vad spelar det för roll" och ibland har jag blivit jätteblödig när jag tänkt tillbaka...

Det är ju hur som helst en väldigt go kille vi fått. Hans senaste ord verkar förvånansvärt nog vara mormor, jag trodde sånt kom senare... I söndags sov vi hos mormor och morfar och de hävdade att han lät som han sagt "mormor" men jag och Johan som haft sovmorgon var tveksamma. Men igår kom min mamma hit och när det ringde på dörren sa jag "Är det mormor som kommer?" och då tittade han på mig och sa "momomo" (har aldrig ens hört honom säga uttrycket "mo" förut), sen när jag lyte ner honom från stolen och höll honom i handen nästan skuttade han till dörren :-) Sen dess har han upprepat det också, när man frågat honom, så pappa har också fått höra.
En annan nyhet är vad hästen säger, då säger han "ihihi". Så nu kan han "aouu", "ouum" och "ihihi" iallafall :-) Det mittersta "ordet" är vad kossan säger ;-)

I veckan har både jag och Noel varit förkylda men mår bättre nu lagom till alla kalas. Har försökt sprida ut firandet en del så det inte ska bli för mycket på en gång för honom... Men så snart allt sånt är överstökat borde det finnas lite mer tid att uppdatera här :-)


Avslutar väl med en bild som blir ett år om 4½ timme.. Åh finns det nånting jag önskar att jag kunde göra så är det att resa i tiden! Inte framåt, men bakåt en stund då och då...

image744

Och så här stor är han nu, ca 7 kilo och 27 cm senare!
image745

Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan!
Hoppas att allt är bra med er. Tänk att det redan har gått 1 år sedan Noel föddes. Han har verkligen blivit stor. Har ni firat honom idag eller blir det i helgen? Åh, va gulligt med ett 1-års kalas. Blir det tårta med ett ljus på? Bara inte ett sånt ljus du fick i skåne när du fyllde 13 år, som aldrig slutatde låta...=)
Du får säga grattis till Noel från mig även om han inte vet vem jag är. "Tant" Elin som han somnade hos på dopet...=)

Kramar Elin

2008-02-22 @ 18:44:05
Postat av: Ulrika och Valter

Får gratulera i efterskott här då jag aldrig hinner in på fl mer. Grattis i massor åt Noel som blivit så stor. Och visst längtar man tillbaka en stund då och då. Sköt om er alla tre! Kram

2008-02-24 @ 11:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback