Ovanlig dag

Ja om det är någon dag man kan kalla ovanlig så måste det ju vara den här :-) Så vad passar då bättre än att blogga... Just nu sover Noel ute i vagnen och Johan sover också, sen ska vi åka iväg och handla så vi får se hur länge jag hinner sitta här.

Tack för alla gratulationer Noel fått på ett eller annat sätt på sin födelsedag!

Han fick alldeles lagom med presenter, nån liten grej från de flesta men framförallt pengar och det tycker vi är bra. Då kan vi sätta det på hans sparkonto så kan han ha glädje av det i framtiden, istället för att drunkna i leksaker just nu.. :-)

Jag har haft en fas av Tradera-beroende men tror jag börjar komma ur det nu :-) Tror det lätt blir sådär när det är dags för nya storlekar, och som nu också dags för ny årstid. Så jag har köpt en del grejer (det mesta fint så man blir nöjd med det) i storlek 86 men nu klarar vi oss nog ett tag. Mest nöjd är jag nog med ett ute-set från Polarn o Pyret. Jag köpte det för strax över 500 ( i fint skick och en mössa på köpet) och nytt kostar det 1200 ungefär. Det är vind- och vattentätt och han är så fin i det =D Och så fick han en vindtät fleecejacka av mormor och morfar i födelsedagspresent som passar att ha under :-)
Annat jag köpt är tröjor, hängselbyxor, jeansjacka och tunna mössor... En del saker är aldrig använda och då känns det ju som att man lika gärna kan slå till mot halva priset av nypris.


Noel vill fortfarande inte gå utan att hålla i handen. Ibland har Johan sett honom ta några steg mellan grejer men han gör det aldrig när jag ser... Igår var han riktigt nära när han skulle från toaletten till badkaret eller nåt men i sista sekunden satte han sig ner istället. Jag funderar på att strejka och vägra hålla honom i handen, för då kanske han inser att enda sättet är att ta de där stegen själv...

Klappa händerna ska man göra mycket nu. Varje gång Noel lyckats med nåt (enligt honom själv alltså) klappar han händerna, och man får gärna klappa med. När han fått upp en grej på pop-up leksaken och när han tryckt ner samma grej igen. När han lyckas lägga en kloss rätt i plocklådan. När han lägger locket rätt på plocklådan. Eller så kan det vara någon annan utmaning han kommit på alldeles själv, som att stoppa den runda klossen genom en tom toapappersrulle.

Noel säger inte så många ord "riktigt" men man märker att han har sina egna ord för mycket.. Häromdagen hos mormor och morfar gick han och jag till ett fönster. Då pekade han först på katten som satt i fönstret och sa "att" och sen upp på lampan i fönstret och sa "umba". Igår verkade han nästan lärt sig säga "ta" när jag sa "tack tack" men jag vet inte om det hängde med till idag...
Mamma säger han jus en ganska länge tillbaka och pappa säger han också, och senaste veckan har det blivit mer med p istället för b. Fast fortfarande är det sällan just "pappa" utan mer "app, appa, pa".



Nu blir det gamla bilder, ska försöka göra det så enkelt som möjligt och hoppas över mycket...


4/1
image746
Noel övar på att stoppa saker i andra saker och fyllde här kastrullen med burklock.

image747
image748
Lite high-lights från pulkasäsongen.

6-12/1
image749
Noel tycker om tvättkorgen.

image750
Och sopborsten.

17/1
Lite bilder tagna efter lunch en solig dag:
image751
image754
image752
image753


20-23/1
Noel fick två små bilar av sin farbror när han föddes, de är inte för barn under 3 år  men nu får han ibland leka med en av dem när vi är med. Ena backspegeln ramlade snabbt av ;-)
image755
Fin bil.
image756
Kan köras på många ställen...
image758
...på stolen också.
image759
Lilla handen och lilla bilen.

image760
Och annars fungerar ju elvispen också jättebra att köra med ;-)


Nu är det dags att väcka barn och åka iväg!

Kommentarer
Postat av: Helén

Oj, du ligger lite efter med bilderna...=) Var inte så farligt hos doktorn, det kändes helt ok! Dock har jag precius blivit nerspydd vilket kändes jättekul nu när jag inte får duscha...

2008-02-29 @ 16:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback