Äntligen!

Ja äntligen har Noel börjat gå själv! För typ en vecka sen var jag nästan tveksam till att det nånsin skulle hända... Han har ju i två månader varti jätteduktig på att gå när han hållt i sig med en hans, men han har vägrat gå om man släpper... I måndags (3/3) kväll tog han några steg själv förbi ugnen, när den var varm så han inte kunde hålla sig mot den. Och i tisdags på dagen tog han ett par steg själv när han och jag var i hallen, men inte mycket mer än han gjort förut.
Sen på kvällen (4/3) när Johan kommit hem, satt vi alla i Noels rum och busade. Johan satt vid dörren och jag i fåtöljen bredvid sängen. Noel var hos mig och vi busade lite med stora hunden som han fick av Liam i födelsedagspresent. Och plötsligt tog han hunden i örat och började gå mot pappa..! Släppte hunden efter ett tag men gick ändå ända fram.. Sen lockade jag lite med hunden och då gick han tillbaka :-) Just den biten kan väl inte vara mer än 2 meter, men senare på kvällen gick han genom vardagsrummet också, och fram och tillbaka i hallen och allt möjligt...
Dagen efter var jag lite orolig för att han skulle glömt hur man vågade gå själv men nej då.. Han gick i princip genom hela lägenheten, från städskåpet till vårat sovrum... Och en massa annat. Duktig kille!

I tisdags fick han sin 3:e vaccination också och det hade jag varit lite orolig för. Hade fått höra att den kunde ge mer biverkningar än de tidigare, och de gångerna har han ju ändå blivit lite febrig och hängig, Men det gick hur bra som helst allting! När vi satt på bvc kom jag på att jag lyckats glömma napp hemma och fick lite panik.. Men han satt i mitt knä och lekte lite med en bil när sköterskan stack och gnällde till snabbt men sen var det bra!
Och några biverkningar märkte vi inte heller.. På natten sov han bättre än vad han gjort på ett tag, visserligen med Alvedon i förebyggande syfte men ändå...


Igår var vi och badade för första gången. Tillsammans med Alvin och Jessica som också bor i Sollentuna, och deras mammor. Vi åkte till Fyrishov och innan vi var framme var jag helt säker på att jag åkt typ nån mil i fel riktning men sen var vi där rätt som det var...
Noel tyckte duscharna var läskiga, och badet var också lite läskigt. Flera gånger fick vi gå till kanten så satte jag honom där så han kände lite "fast mark" och så kunde vi titta på lampor och takfläktar. Men framåt slutet verkade han ha vant sig för då skrattade han lite och tyckte det var kul att plaska.
När vi skulle åka hem var mina skor borta. Kul! Som tur var hade Jessicas mamma Anna ett par extra träningsskor i bilen som jag kunde låna så jag behövde inte köra hem barfota...

Eller hem åkte vi inte, utan till Skepptuna. Inatt sov jag och Noel hos Helén och Liam (Dick var ute på roligheter) och Johan sov här hos mina föräldrar i lugn och ro. Noel somnade hur lätt som helst vid 22 men när jag gick och la mig vid 00.30 ellerl så vaknade han.. Vi hade glömt nattlampa så det var tokmörkt i rummet och det gjorde det säkert lite extra läskigt.. Nästan direkt tog jag Noel till min säng för jag orkade inte hålla på och stå böjd över hans säng, dessutom känns det som att man nu har lite mer koll och han troligen inte borde kasta sig ner på golvet sådär plötsligt utan att man märker det.
Vi somnade säkert omkring 1 eller så och vid 7.30 var det dags att vakna, då tror jag att jag sovit hela natten på rygg eller på höger sida... Försökte få honom att somna om efter vällingen men det var omöjligt så 8.10 gick vi upp. Efter ett tag tyckte jag han förde så mycket oväsen Helén och Liam sov fortfarande) så då ringde jag hem till mamma som jag antog var vaken vid det laget, och så gick vi dit istället och åt frukost.

Nu sover Noel middag, mina föräldrar har rivit ut hela sitt badrum (det kommer nytt på måndag) och jag ska passa på att vila lite. Imorgon ska vi träffa Eva och Algot som också har en helgjobbande pappa! Tur att det inte bara är vi, så det finns någon att leka med på helgen också :-)

Kommentarer
Postat av: Helén

Oj nu susar det förbi poliser på mc här ute, då måste det nog vara vår!! =) Vad duktig han är Noel, det är lite roligt att de båda började med nåt nytt förra veckan, Liam är helt galen i att vända sig nu... =) Vad härligt att Liams present till Noel fick vara en bidragande orsak liksom... =) Liten fråga, hade du bråttom när du skrev inlägget? Du brukar alltid skriva så fint, men det var många Helén-fel om man kan kalla det så.... För jag har ju alltid bråttom vad jag än gör om man frågar pappa och Dick.... =) Kramis!

2008-03-11 @ 12:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback