För hela året har jag väntat på juni, juli, augusti...

Den slumpades fram på min mp3-lista nu, nummer 3037 av 4921 låtar. Känns faktiskt som det var precis vad man behövde höra ikväll, det påminner lite om att vår och sommar ändå är nära även om man kan tro att det är kallaste januari. 11 minusgrader just nu, känns lite som det är bland det kallaste på hela den här vintern... Men jag försöker vara positiv och tänker att för varje kall dag är det en dag närmare värmen... Men idag var det emellanåt riktigt ruskigt kallt och blåsigt.

Påskdag är det också (eller var före 12-slaget), den kallaste (och snöigaste) påsken jag kan minnas. Tidigaste också, och jag tycker egetnligen påsken borde vara i april.. För 6 år sen var påsken sista helgen i mars (om några dagar alltså) och då åkte jag, mamma, pappa, Elin, Birgitta och Erik ner till Berlin och vissa stunder kunde man gå utan jacka. Inte riktigt sånt läge i år tror jag...
Bortsett från middag hos Helén och Dick igår (och diverse påskägg) har vi egentligen varken firat eller uppmärksammat påsken i år. Det är ju egentligen Johans jobbhelg men han tog ut ett övertidspass igår men jobbade fre och sön och mina föräldrar är nere i Skåne...

På tal om det förresten så sov vi i deras hus inatt, vilket ju är rätt vanligt. Men eftersom de var borta sov jag och Johan i deras rum och Noel i vårt vanliga rum och det gick mycket bättre än vad det brukar! Noel sov hela natten, till skillnad från när vi sover i samma rum. Sen blev jag visserligen väckt av kattskrällena vid 8 men nästa gång får jag väl stänga in dem i garaget... ;-)


Det som nog är roligast med Noel nu är att se vilka ord han kommer på. Det senaste och tydligaste är "hemma". Tror han sagt det ett tag men det var först för nån vecka sen som jag hajjade det.. Och när jag väl insett det blev det så tydligt, direkt när vi kommer innanför dörren säger han "emma" :-) Nån gång har det tom låtit som ett helt "hemma".
Han har koll på vart vi åker med bilen också. Direkt när vi stannar lutar han sig fram ur bilstolen och pekar på nåt. Idag när vi parkerade här utanför frågade jag "vart är vi nu?" och då sa han "emma". Ännu mer imponerad blev jag i tisdags när vi skulle fira min pappa som fyllde år, vi parkerade inte exakt där vi brukar men ungefär och då när han pekade ut chansade jag och frågade "vart är vi nu?" och då svarade han "momomo" som betyder mormor :-) Det är ju så roligt när man kan prata med varandra och det inte bara är vi vuxna som pratar!

Idag började han förstå det här med att äta själv lite också. Tidigare när han fått skeden kan han gräva lite i maten men sen lagt det på bordet istället för att stoppa i munnen :-) Idag fick han med sig en plastgaffel som han brukar leka med till bordet vid middagen. Han pekade med den mot tallriken så jag lät honom prova, men han fick inte upp nåt på den så då hjälpte jag till och la upp på gaffeln och sen stoppade han in gaffeln i munnen ordentligt. Sen fortsatte vi så hela måltiden :-)

Han har säkert gjort en massa annat kul också men jag kommer inte på just nu... Går gör han ju i princip hela tiden nu, resa sig kan han fortfarande inte helt själv men har han bara ett par cm att ta stöd mot så går det bra :-)


Det var ju evigheter sen men jag tar ett försök med bilder...


25/1-3/2
image761
Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man ritar...

image762
Trött Noel på väg att bli påklädd och sova middag i vagnen, men man kan ju passa på att spela lite på läpparna under tiden.

image763
Såhär såg det ofta ut hos oss förr i tiden. Men sen satte vi barnlås på det högra skåpet och för nån vecka sen på det vänstra också.. Så nu är det bara nedersta lådan som är tillgänglig :-)

image764
Det är väldigt jobbigt när sånt här inträffar, att mackan går sönder och halva blir kvar i munnen...

image765
Alvin var här med sin mamma Rebecca och Noel visade vart man hittar bästa grejerna.

image766
Annars är ju sånt här också kul...

image767
Noel och mamma på kalas.

image768
Pappa och Noel i snön.


12/2-18/2
image769
Jag tror det här var första gången Noel åt samma middag som vi...

image770
När ingen tittar passar Noel på att hjälpa till och plocka ur matkassarna... Han var väldigt nöjd med att ha ställt katrinplommonburken upp och ner, lite måste man ju toka till det ibland.

image771
Notera tungan som sticker ut.

image772
Det här var en sån här riktig vårdag med varmt och soligt väder, inte alls som det är nu.. Gubben man ser längre bak på vägen började tom. prata med mig om vilket härligt väder det var, och då vet man ju att det är en sån där riktig vårdag med vårglada människor :-)
image773
Vi (eller rättare sagt Noel) lekte titt-ut vid trappan.
image774

image775
Liam (med mamma) på besök här.
image776
Noel tyckte det var spännande att känna lite på honom...

image777
1-årskalas hos Algot och Noel höll sig för det mesta där det var lite lugnare och inte en massa andra barn.. Men här är iaf Algot med en liten stund.
image778
Algot brukar bli väldigt sugen på Noels napp när vi är på väg hem och den hänger där på Noels jacka.. Och det kan man ju förstå :-)

image779
Inflyttningsfest för släkten hos Helén och Dick. Vår mormor, jag, Helén, vår mamma, Liam och Noel.

image780
Noels favoritreklam under en tid. Nu ser man den inte längre tror jag, men istället är Triss-reklamen med kycklingen populär här hemma.

image781
Dags att möblera om, tyckte 1/3 av familjen.


Nu har det blivit över 20 bilder i ett inlägg så det får nog räcka här...


Kommentarer
Postat av: Helén

Jag som tycker jag brukar lägga in många bilder i mina inlägg, men du var värre...! =)

2008-03-25 @ 11:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback