En snabb liten uppdatering

Ja nu visste jag inte vad jag ska hitta på annars, sitter hos mamma och pappa och har sökt lite jobb men mitt i en registrering stängde Intenert Explorer av sig så då blev jag sur... Noel skulle sova på dagis idag för första gången och jag ska hämta vid 13 så får vi se då om han sover och då får jag väl sätta mig där och vänta...
Vi har dragit ut lite på inskolningen för förra vekcna blev han sjuk sista dagarna av ordinare inskolningen, var snorig och hade 39,8 i feber som mest. Eftersom jag är arbetslös har jag ju inte så hemskt mycket för mig så då funkar det ju bra att ta inskolningen i hans takt och inte stressa!

På dag 8 av inskolningen blev han ledsen när jag gick och sen fortsatte han vara rätt ledsen så efter en timme ringde de mig och trodde han var jättesjuk för det rann snor och han var alldeles blöt, fast det är ju sån han blir när han är jätteledsen.. Hur som helst så åkte jag dit och så var jag med sista 1½ timmen den dagen och satt med och åt lunch så han ändå fick in rutinerna lite. För mig kändes det ju lite som förr i världen att sitta på mitt gamla jobb och äta med barnen..! Det var sen på söndagen efter det här som han fick feber, så antagligen var han inte helt kry ändå och det var kanske därför han var hängig.
När det var dags för dagis igen på torsdagen provade vi en ny metod, att lämna till mormor eftersom hon ändå oftast är ute på gården samtidigt som de små på förmiddagen. Det funkade mycket bättre så nu har vi hållt oss till det, det blir ju en liten separation till då när de sen ska in på varsin avdelning men det brukar tydligen funka okej iaf och sen när han sitter vid brodet och får mat så är han glad :-)


Angående flytt och hus så går det framåt men är inte klart! Om lite mer än 2 veckor så har vi tänkt flytta "på riktigt" så det närmar sig nu och tiden har gått rätt fort tycker jag..! Har dessutom gått över förväntan att pendla 3 mil enkel resa med Noel varje dag, kan nog inte minnas sist jag hört honom gnälla i bilen.. Har inte vågat nämna det förut för då kanske man "förstör" det men nu ska det ju ändå va slut på pendlingen snart :-D
Grovjobbet i köket är klart men det är en del kvar, som att sätta lister och passbitar, städa av, sätta luckor osv... Igår målade jag 3 väggar i det som ska bli Noels rum och sen ska det bli en fondvägg på sista väggen. Vi behöver även göra fondvägg på den nya väggen som kommit upp mellan vardagsrummet och ett annat rum men vi har inte hittat nån bra tapet till vardagsrummet än...

Eftersom jag inte är hemma kan jag inte bjuda på några bilder, och nu är det dags att runda av här och åka till dagis och kolla läget... Ha det bra tills vidare ni som orkar kika in här då och då trots mina högst sporadiska inlägg..! :-)

Kommentarer
Postat av: Helén

Jo, man hade ju nästan gett upp om att det skulle komma några fler inlägg här, så det var tur att du sa idag att du hade skrivit så man visste att man skulle in och kolla....! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback