Nya tapeter

Länge sen sist men nu tänker jag inte bemöda mig så mycket med att prata om det :-) Situationen just nu är att jag blivit heltidssjukskriven sen en vecka tillbaka och det känns väldigt lagom. Sista tiden var lite väl tuff och när man är på jobbet tänker man "äh jag klarar en timme till" men sen när man väl kommer hem är man helt slutkörd och har så ont i ryggen att man inte klarar annat än att lägga sig på soffan... Skulle väl funka om man inte hade barn redan och om man hade tillgång till nån slags daglig middagshemkörning, men så är ju inte läget :-)
Så kort sagt är det skönt med sjukskrivning, så kan det hända att vi får ordentlig middag ibland och dessutom lite städat om man har tur :-) Att åka och handla är ju lite av en utmaning men det kan man ju stå ut med när man inte har något särskilt att spara på krafterna till...

Annars rullar allt på.. Snart 50 dagar till BF även om det kanske känns mer korrekt att tänka sig att det är ca 2 månader till det verkligen kommer någon bebis... Namn har den fortfarande inget, några förslag?
Noel har haft feber sen i måndags eftermiddag. Idag har han verkat pigg men ligger över 38 iaf, men kanske är det på väg åt rätt håll.. Förra måndagen och tisdagen var han också hemma med feber men då var han ganska pigg hela tiden vilket han inte varit den här veckan.

Ett av de senaste uttrycken är "bara en ...". Första gången jag hörde det var när jag borstade tänderna på honom och han fick räkna mina tänder. Sen sa han "bara en mun" och det var ju korrekt, hade varit jobbigt med flera :-)
Det är intressant att se att man kan reagera så på vädret även om man är liten.. Hela vintern har Noel varit lite ogillande mot att va ute och vill gärna gå in snabbt.. Sen när det blev ett par plusgrader började han tycka det var lite kul att gräva i vattenpölar och sånt när snön började smälta. Men nu vill han mest va ute hela tiden, vilket kanske inte alltid passar men det är ju bra ändå :-)


För några veckor sen fick jag ett ryck och sa till Johan att vi kanske ska tapetsera om sovrummet ändå.. Han har tjatat om det typ hela tiden men jag har tyckt det var lite onödigt för det dög ändå som det var.. Fast det var j*vligt tråkigt så man blev ju lite deprimerad varje gång man gick in där... Det värsta av allt var nog egentligen de guld/mässing-färgade knopparna till garderoberna och att tapeten inte bara var tråkig (färgad som gulaktig rutten grädde typ) utan även lite smutsig här och där.
Vi började kolla efter tapeter men det var ju lättare sagt än gjort. Jag hade nån vision om vita väggar med en fondvägg i typ magenta, mörk cerise/lila nånting :-) Johan tyckte det verkade okej om den hade nåt silveraktigt mönster i sig. Men det var ju lättare sagt än gjort.. Hittade ingen perfekt, en som var i rätt färg men utan mönster och det verkade lite tråkigt. Sen en del som var lite halvintressanta men ganska dyra för att inte va perfekta.
Till slut föll vi för en ljusrosa tapet, inte alls som det var tänkt från början alltså men jag tror vi båda är nöjda med resultatet :-) Johan började riva tapeter i torsdags när vi beställt de nya och i måndags var min mormor här och hjälpte honom sätta upp de nya.

Såhär ser resultatet ut:

Det är lite svårt att se, men i det rosa är det som ett skimrande skuggmönster av blommorna också

Det vita mönstret är också lite svårt att se (vilket visserligen var meningen) men här kan man ana lite:

Tog visst ingen bild på garderobsväggen, så den här får duga. Ser lite tomt ut som ni ser men tavlor osv har vi inte funderat på än :-) Det gick inte att få ner tapeten som satt på garderoberna så de har helt enkelt bara blivit övermålade, och fått nya knoppar såklart :-)

Hade visst inga bra "före"-bilder heller, men på den här kan man ju ana färgen och beskåda de vackra knopparna...



Lite annat från sista tiden...
31/3

Noel och pappa hade visst bilkö här hemma när jag var på jobbet...

4/4

Pappa och Noel hjälps åt att plantera blommor.

Sånt där man roar sig med en solig lördag om man inte har nåt bättre för sig.

Noel och Liam i sandlådan hos mormor.

Liam trivs också ute och skriker gärna mycket när man måste gå in..

Noel gillade stora lastbilen.

På tal om lastbilar har vi fått lite variation i TV-tittandet här hemma. Dora och Bilar är nu också utmanade av Rorri Racerbil och Byggare Bob. Byggare Bob var nån knäpp idé Noel fick av reklamen i Rorri-filmen, plötsligt var han bara tvungen att se Byggare Bob. Vi hade det inspelat på hårddisken förut men sen den var inne på lagning har vi inte brytt oss om att spela in det igen för Noel skulle bara se inledningen... Men igår var jag tvungen att köpa en Byggare Bob-film för att få slut på tjatet och då blev han nöjd och nu ser han också mer än bara inledningen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback