Uppdatering från semesterfirarna

Här rullar semestern vidare, 2 veckor kvar nu och det känns ganska lagom. De flesta andra har ju börjat jobba nu så det blir nog ganska lagom att komma tillbaka till vardagen sen. Senaste dagarn har bjudit på finare väder igen så Noel och Johan har badat en del. Lite i lilla poolen hemma, en dag var vi till "vår" gamla strand vid Norrviken men mest i mormor och morfars stora pool. Jag är ju badkruka så jag orkar inte riktigt ta mig ner i vattnet, är dessutom lite rädd för att det ska ge upphov till mjölkstockning... Men jag har iaf fått någon kvart i solen :-)

Jag går och funderar en del på framtiden i olika avseenden. Har i princip bestämt mig för att utbilda mig till sjuksköterska om ett år, inte undersköterska... För min del finns det många fördelar med undersköterskeutbildningen, men en titt i arbetsförmedlingens platsbank avgör det mesta... I princip de enda jobb som finns för undersköterskor är inom hemtjänst, äldreboenden och liknande och det är verkligen inget för mig..
Hoppas nu på att Karolinska kan återuppta sin sjuksköterskeutbildning nästa år, för då borde jag ha ganska stor chans att komma in redan på hösten. Nu när Karolinskas är nedlagd är det ju liksom större konkurrens om platsena på andra ställen... Jag har iaf börjat öva lite på högskoleprov och funderar på att göra det i vår, vi får se...

Vi har iaf kommit på att Noel får bli årets julklappsutdelare :-) Han har blivit jätteintresserad av bokstäver och har lärt sig många namn till dem.. N=Noel, J=pappa Johan, P=pappa, A=mormor, H=Helén, R=Rune och S=Svea. Så då är det ju tex. bara att skriva ett H på julklappen så vet han vart den ska :-) C som i mamma verkar lite svårare, dessutom ser man den ju inte så ofta i böcker m.m. Men när vi förklarar att det inte bara är N som blir Noel utan alla bokstäverna NOEL blir Noel verkar det vara lite överkurs och han säger "oj många bokstäver!" :-)

Med liten rullar det bara på, han har börjat sova jättebra vissa nätter men en del är fortfarande lite kämpigare med flera uppvakningar och nattmål. Men han är ju ändå bara 2 månader så vi blir mer fascinerade av bra nätter än vi blir upprörda över "dåliga". Förra måndagen sov han i sin säng 22.30-7.30 utan att äta, fick sen amma i vår säng och sov vidare några timmar till. Det är ju mer än godkänt! Inatt tog han en långamning/sovning från 22-00 och sov sen i sin säng till 4.30. Vaknade sen och åt igen vid 8-9 tiden tror jag, också helt okej.
Imorgon är det 2-månaderskoll på BVC och det ska bli lite spännande. Vid samma ålder stannade Noel i vikt så det blir intressant att se om och hur mycket Julian ökat sen sist... Vore ju jätteskönt att slippa ge tillägg!

Nu ska vi ha lite TV-mys och jag ska nog äta en Magnum classic :-)

Lite bilder först...

4/8

Noel badar i sin pool

Öööh?

8/8

Liam och Noel badar med Helén och mormor

AIK:arn

Plötsligt sprang Liam iväg nakenfis och Noel följde efter...

...och här står vi och skrattar åt dem :-)

10/8

Baby-gymmarn


Dessa Svampbob-tofflor köpte vi i USA, men då satt det ludd i. Av någon anledning gick det inte för sig att använda dem då men idag ville Noel prova dem. Men nu var de ju för små med luddet i så pappa tog bort det och då blev det "sandaler"...

Syskonmys

Kommentarer
Postat av: Becca

kul med uppdatering! jag är ju helt vrickad, när jag sitter här o tittar på bilderna sitter jag och funderar över vad det där är för bebis på några av bilderna och när jag kommer till bilden på Noel och bebisen där det står syskonmys tar det en stund innan jag kommer på att ja men hallå det är ju Julian.. hahaha... jag har nog vart hemma för länge, hjärnan är helt borta undra hur det ska gå att plugga ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback