På väg tillbaka!

Ja efter en lång tids uppehåll börjar det bli dags att få fart i bloggen igen! Det finns till och med anledning att tro att det kommer bli av, tack vare min nya Dell flamingo pink laptop som jag såg till att skaffa i 25-årspresent :-D
Den kom i onsdags 15/7 (så leveransen tog lite längre tid än jag räknat med, beställde den 29/6) men jag har redan blivit lite beroende av den och min vanliga stationära dator har fått det väldigt lugnt.. :-) Men det är ju så praktiskt och enkelt att kunna sitta med en laptop i soffan samtidigt som man sitter och ammar i evigheter.

Sen har jag velat få klart en förlossningsberättelse innan jag lägger tid på bloggen igen, och det är nu äntligen gjort. Den blev väldigt lång men det kanske inte är så oväntat när det gäller mig, jag vill ju gärna få med minsta detalj :-)
http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b117286.html här kan man om man vill läsa förlossningsberättelsen och ett par andra inlägg om tiden efter förlossningen och lite tankar kring allt.

Nu börjar det bli dags att åka till dagis för att hämta Noel, han ska vara där imorgon också men sen är det semester till 24/8. Lite konstigt att ha så sen semester men på Johans jobb har man antingen 4 veckor i juli eller 4 veckor i augusti, förra året hade han juli och vi tyckte det var ganska lagom att få augusti i år eftersom han var pappaledig närtan hela juni också. Efter semestern blir det 9-14 3 dagar i veckan för Noel och Johan kommer vara föräldraledig på söndagar. Då blir det inga 3-dagars pass för honom (han jobbar vanligtvis fre-sön varannan vecka, 12 timmar/dag) så det blir skönt för oss alla.


Läggdags efter mitt födelsedagsfirande som vi hade 10/7.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback