Semester

Ja nu är semestern här sedan några dagar tillbaka, men inte verkar det ha blivit så värst mycket tid över till att blogga för det..! Det känns som att en stor del av dagen går åt till att antingen Julian eller jag ska äta..! :-) Och den tid man får över har man ju andra planer för, som att plocka fram alla kläder i 62 och ta bort en del i 56 från Julians byrå... Även Noels garderob skulle behöva rensas ur lite (det är lätt att lägga in nytt men det som redan är där fastnar gärna i botten på lådorna...) och sen kommer vi till det faktum att även alla lådor med urvuxna kläder skulle behöva organiseras.
Och de leder oss till nästa projekt; att fixa till tvättstugan! Som det är nu är bänken ovanför tvättmaskinen belamrad med diverse kläder, drickaflaskor, vällingkartonger m.m... Tanken är att slänga upp vit färg på de prickiga väggarna och ordna plats för en liten skötbädd på bänken, eftersom vi byter blöja på Julian där inne på kvällarna när Noel somnat.

Med andra ord finns det att fixa med om man råkar ha tid, så bloggandet kommer inte riktigt i 1:a hand.. Men jag kan ju ändå försöka tänka på att slänga in några rader var eller varannan dag :-)

Nu har en Michael Jackson-konsert börjat på 4:an och jag inser att jag har nog alltid haft lite svårt att se honom som en man..! Nånting mellan man och kvinna eller inget av det kanske..? Ja jag måste erkänna att när jag hörde att han var död kom jag på mig själv med att tänka att jag inte ens tänkt på att han fortfarande levde... För mig var han liksom redan borträknad efter alla konstiga historier om det ena eller det andra.
Annat var det när man gick i 3:an och jag och Helén satte på MTV varje dag när vi kom hem från skolan för att hoppas "Black or white" skulle komma, och Idas stora idol i min "mina vänner"-bok var Mälkon Jäkon :-)


25/7, Noel har sovit middag och har sen gosedjursutdelning med lillebror i sängen. Kan tänka mig att lillebror uppskattar det mer om några månader men Noel gillar ändå att ha honom på besök i sängen :-)

Just nu är Noel tokig i flygplan efter att vi var till Arlanda och kollade starter i söndags. Många av de som skulle lyfta åkte förbi precis nedanför utsiktsplatsen på väg till bana 3, och bland annat såg vi just ett sånt blått Tui fly-plan som vi åkte med till USA. Så Noels blåa lilla leksaksplan från flygresan är nu hans stora favorit och han går omkring och säger "den åkte ni" (eftersom ordet "vi" inte verkar existera för honom och ersätts av "ni")  hela tiden... Men det är ju smidigt med såna enkla och billiga nöjen nära! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback