Skriver ett inlägg samtidigt som jag kollar CSI

Idag fick vi vårt efter en slitig lördag, när alla andra åker och jobbar på måndagen är vi lediga istället :) Men det är lätt hänt att det blir rätt vardagliga saker man gör, vilket visserligen ändå måste göras såklart. Idag har vi hämtat paket på posten och fixat ärenden på banken. Vi är mitt uppe i ett byte från Handelsbanken till Swedbank, vilket är lite rörigt. I slutet av månaden lär det säkert bli ännu rörigare... Tur att jag har min Excel-kalkyl där jag har ordning på alla utgifter så är det förhoppningsvis inget som blir bortglömt mellan olika konton och allt.
Hur som helst får vi väl se, man hör ju en del dåligt om Swedbank men det blev nödvändigt att göra såhär och det borde nog gå bra. Såhär långt har jag upptäckt två fördelar med Swedbank:
1. Bankens öppettider
2. Inloggningsdosan. Handelsbankens är ju jättebesvärlig så den har vi bojkottat här hemma... Säkert inget som funkar i längden så det är ju tur att vi byter bank ;)

Nu har Julian precis somnat här efter sista amningen. Eller sista och sista, varenda kväll/natt senaste veckan typ har jag fått amma honom i sängen eftersom han vaknat efter nån timmes sömn och vägrar somna om på annat sätt.
Imorgon ska vi på 6-månaderskontroll och jag misstänker att han planat ut lite på viktkurvan. Tror han börjar bli för stor för att i princip bara äta ett mål gröt vid sidan om amningen och försöken att äta riktig mat går sådär. Envisas man med att inte öppna munnen är det liksom svårt att få in något... Idag fick han prova välling för första gången och det gick väl hyfsat, det mesta gick ner efter lite trugande. Havregröt och havrevälling, vilken variation... :)

Nu blir det CSI och kvällsmacka för mig här. Blir natten okej väntar SatsBaby för Julian och mig imorgon och sen som sagt BVC... Ska nog passa på att fråga hur det ligger till med svinvaccinet för Julians del. Han är ju nu 6 månader minus 5 dagar och Noel och jag vaccinerade oss för snart 2 veckor sen och Johan för nästan 4 veckor sen. Får vi så vill vi nog vaccinera Julian också, lite synd tycker man ju om honom med tanke på hur han vrålade när han fick 5-månadersvaccinen men Noel reagerade ju knappt på svinsprutan så förhoppningsvis tar Julian det hyfsat okej också...

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Valter och Ylva

Måste ju fråga hur ni loggar in på Handelsbanken och vad det är som är trögt?



Vi hade tid till bvc förra veckan måndag, och Y blev 6mån på fredag, men vi fick inte vaccinera henne då för svininfluensan. Idag läser jag att vaccinet är slut i Esbo och vi som tänkt gå denna vecka med henne.

2009-12-01 @ 06:21:46
Postat av: jennifer

Vi har precis bytt från Swedbank till Handelsbanken ;) Jag var måttligt irriterad över de då ja tyckte swedbanks internettbank varit så bra o att handelsbanken verkade knöligt. Men är väldigt posetivt överraskad av deras system också faktist :)

2009-12-01 @ 10:23:03
Postat av: Camilla

Det värsta med Handelsbankens är att man ska komma ihåg en 6-siffrig kod som man dessutom inte får välja själv. Och har man inte usb-sladden i måste man koda jätteofta. Dessutom är själva dosan stor och man måste ha ett kort i...

På Swedbank får man ju välja koden själv (4-siffrig dessutom) och man behöver ingen sladd eller så.

2009-12-01 @ 12:28:30
Postat av: Camilla

Ulrika, det är alltså en säkerhetsdosa (liknande en miniräknare) på båda inloggningarna men på Handelsbankens ska man ha ett kort i den och en sladd i till datorn.



Ja vi skulle nog ändå inte vaccinera idag för Julian är snorig, men tänkte höra allmänt om deras "regler". En del säger ju att de måste ha smakat ägg också...

2009-12-01 @ 12:34:55
Postat av: Ulrika, Valter och Ylva

Ok. Vi har ju också Handelsbanken och här har vi ingen dosa. Utan det är det lilla kortet som är fullt med koder som gäller. Men jag har blivit van och tycker det är ett stort framsteg från papperslappen full med koder som alltid var borta. ;-)



Ägg? Ja du, vi har inte smakat ägg men det ska vi väl kanske hinna med innan nästa sändning vaccin landar här.



Roligt att du bloggar igen :-)

2009-12-01 @ 13:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback